Cât de greu se repară un iPhone sau Mac: Apple a recunoscut acum adevărul, din cauza legii
Gadgeturile de la Apple sunt imposibil de reparat, indiferent dacă vorbești de un iPhone sau MacBook. Ce s-a schimbat este că gigantul din Cupertino este obligat prin lege să recunoască acest lucru.
Legislația europeană din ultimii ani face pași din ce în ce mai mari în prevenirea poluării inutile a mediului înconjurător. Pornind de la acest set de circumstanțe, Franța a introdus în 2020 o lege care obligă producătorii de electronice să includă un index de reparabilitate în materialele promoționale care însoțesc gadgeturile lor, atât online, cât și în magazinele tradiționale. Indiferent dacă vorbim de mașini de spălat sau telefoane, compania din spate trebuie să îți evidențieze din start cât de greu sau de ușor sunt de reparat acele produse.
Pentru că respectiva lege a intrat în vigoare, pe site-ul Apple Franța, fiecare iPhone sau MacBook are asociat un scor de la un 1 la 10 pentru ușurința de a-l repara, dar și pentru disponibilitatea pieselor componente și a unui eventual manual care să te ajute să parcurgi procesul.
Conform acestui index, iPhone 12 are un scor de 6 din 10 când vine vorba de facilitarea procesului de reparare. Lista completă a notelor primite de gadgeturile Apple o găsești pe pagina de suport a producătorului, cu mențiunea că toate sunt trecute în franceză. Având însă în vedere că reprezintă o lovitură puternică asupra brandului, este improbabil să le găsești prea curând în altă parte.
Dincolo de aceste detalii de fundal, telefoanele din seria iPhone 11 sunt mai greu de reparat, cu scoruri între 4,5 și 4,6, în funcție de model. Întreaga gamă de MacBook-uri puse la dispoziție de Apple la această oră are note între 5,6 și 7.
Conform legii împotriva deșeurilor inutile, din luna ianuarie a acestui an, toți producătorii din Franța trebuie să asocieze produselor niște etichete colorate pe care să se poată vedea scorul respectiv, în magazine și online. În final, scorurile mai mici sunt asociate cu o durată de viață mai mică a unui produs, iar cumpărătorii sunt încurajați să nu opteze pentru ele.